تبلیغات
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ---- - پروازی زیبا در زنگلاب 15/4/87
 
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ----
آموزش و اطلاع رسانی پرواز با پاراگلایدر - پاراموتور و برگزاری جشنواره ها و مسابقات کشوری و بین المللی در مینودشت استان گلستان
درباره وبلاگ


آموزش و اطلاع رسانی پرواز در مینودشت و انجام فستیوال و جشنواره ها و مسابقات بین المللی و سراسری پاراگلایدر در مینودشت
مرجعی کامل از اخبار - اطلاعات و مقالات روز پاراگلایدر و پاراموتور

مدیر وبلاگ : محمد قره جانلو
دوشنبه 29 تیر 1388 :: نویسنده : محمد قره جانلو

سلام دوستان  و علاقه مندان به پرواز

ضمن پوزش بدلیل تاخیر در نوشتن این مطلب، مدتی پیش و در یک روز فوق العاده، میزبان دوست خوبم جناب اسدی از شیراز به همراه دوستانی از مشهد و بجنورد بودیم و پس از حضور در سایت تنگراه و بررسی اولیه آن که کشاورزان در حال جمع آوری گندم روی سایت بودند، بنده به همراه خانواده جناب اسدی شیراز و آقایان نامی، محمدی فر،خدادادی، رزمجو و خانم قادری از دوستان پرنده مینودشت، به سایت زنگلاب آمده و هنگام عصر ساعت 6:30 روی سایت نشسته و آماده پرواز شدیم.

محمد جواد اسدی، مهدی اسدی و محمد قره جانلو در سایت زنگلاب مینودشت

ابتداء و مثل همیشه آقای اسدی پیشتاز در تیک آف بودند و سپس بنده تیک آف نمودم، از آنجایی که بدلیل محلی بودن بنده و آشنایی بیشتر به محیط، با تسلط بیشتری نسبت به شناخت محل جریانات بالا رونده آشنا بودم، بالاتر از آقای اسدی به فاصله حدود 50 متر پرواز می کردم.

پرواز محمد جواد اسدی و محمد قره جانلو در سایت زنگلاب مینودشت

پس از مدتی حدود 15 دقیقه و پس از چند تکان نسبتا شدید، احساس کردم شدت باد بیشتر شده و پیشروی بالم (ویندتک کوارکس) کم شده و برای لحظاتی نیز در نزدیکی دیواره، همزمان بالا و عقب می رفتم، تا حدی که اگر از اسپید استفاده نمی کردم، احتمال برخورد با دیواره وجود داشت.

پرواز در سایت زنگلاب مینودشت - اسدی و قره جانلو

اسدی و قره جانلو در سایت زنگلاب مینودشت

سپس با 40 یا 50 درصد اسپید به همراه آقای اسدی با بال زیگما ادونس به روبروی سایت آمده و دقایق بسیاری را در کنار هم پرواز نموده و با هم صحبت می کردیم. پس از حدود 20 دقیقه پرواز در این حالت، شدت باد و تکانهای آن نیز افزایش یافت و پس از مشورت با هم ، تصمیم به خروج از سایت و حرکت به سمت لند نمودیم، در این هنگام آقای اسدی با گرفتن گوش بزرگ و با کاهش شدید ارتفاع، به پایین سایت رفتند و بنده نیز با گرفتن گوش کوچک به همراه 50% استفاده از اسپید سیستم، به سمت محل لند رفتیم و پس از فرود، هر 2 از این پرواز لذت برده و افسوس اینکه چرا بیشتر نمانده و استفاده نکردیم را خوردیم، اما...!!!

گرفتن گوش کوچک و رفتن برای فرود در لند سایت زنگلاب

بنده با همان عقیده همیشگی که اگر خلبان زنده و سالم از پرواز فرود آید، روز بعد را فرصت برای پروازی دیگر دارد و به همین خاطر خود را ملامت نکرده و لازم دیدم این روز خوب را برای شما خوانندگان عزیز به تصویر کشیده و لذت آنرا با شما تقسیم کنم.

محمد قره جانلو

منبع: www.pilots.ir





نوع مطلب : اخبار پرواز، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 12:27 ب.ظ
Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for?
you made blogging look easy. The overall look of
your web site is fantastic, let alone the content!
یکشنبه 5 مهر 1388 05:18 ب.ظ
بابا این تجهیزاتی که وقت پرواز از ان استفاده میشه مربوط به دوره موسولینیه ها موسیلینی
محمد قره جانلودوست عزیز، از یاد آوری شما متشکرم، حتما دوستان خواننده نیز بخوبی از نکته ای که فرمودید مطلع هستند ولی...!!
کاش همه توان تهیه بالهای آکبند را داشتند...!!
شنبه 3 مرداد 1388 04:10 ب.ظ
سلام.ببخشید من دنبال پاورکایت و لندبورد هستم ولی پیدا نمی کنم.میشه راهنمایی کنید لطفا
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :