تبلیغات
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ---- - پرواز 13/3/88 مینودشت با حضور پرنده های مشهد
 
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ----
آموزش و اطلاع رسانی پرواز با پاراگلایدر - پاراموتور و برگزاری جشنواره ها و مسابقات کشوری و بین المللی در مینودشت استان گلستان
درباره وبلاگ


آموزش و اطلاع رسانی پرواز در مینودشت و انجام فستیوال و جشنواره ها و مسابقات بین المللی و سراسری پاراگلایدر در مینودشت
مرجعی کامل از اخبار - اطلاعات و مقالات روز پاراگلایدر و پاراموتور

مدیر وبلاگ : محمد قره جانلو

با سلام خدمت تمامی خوانندگان عزیز و اعضاء محترم سایت
ظهر روز گذشته (13/3/1388) با حضور تیم باشگاه آیریان مشهد و جمعی از خلبانان پاراگلایدر مینودشت به سایت پروازی چراغ تپه رفتیم.

ساعت 15:30 همه روی سایت بودیم. به درخواست دوستان و بعنوان خلبان محلی برای مدت کوتاهی در حد 15دقیقه اقدام به تیک آف نمودم و پس از مدتی کار کردن روی سایت، دوباره به محل تیک آف برگشته و تاپ لند نمودم تا دیگر دوستان را جهت تیک آف کمک کنم.
هوا کمی تند و ترمیک بود و سرعت باد هم گاهی تا 30 و 35 میرسید. ولی گاستی آن چنان شدید نبود که قابل پرواز نباشد، لیکن 2 نفر از دوستان باشگاه آیریان مشهد اقدام به پرواز نمودند و پس از مدتی حدود 20 دقیقه که در دیواره پرواز می نمودند، هر 2 و هم زمان با یک توربولانس دچار اسیمتریک تاک و سیمتریک تاک شدند و دیواره را به سوی محل فرود ترک نمودند.
پس از آنکه کمی هوا آرامتر شد و باد به حدود 15 کیلومتر رسید نیز یکی از هنرجویان آقای احمدی از مینودشت اقدام به پرواز نمود و در حالی که تلاش می کرد خود را در دیواره نگهدارد، موفق نشده و به محل فرود رفت.

پس از آنکه دوباره دوستان به بالای سایت برگشتند و هوا نیز کمی تند شده بود، به مهدی شاملو پیشنهاد دادم هر دو پرواز کنیم ولی از آنجا که مهدی عزیز صبح را در سایت زنگلاب پرواز کرده بود و از هندلینگ هنرجویان نیز خسته شده بود، به تنهایی اقدام به پرواز نمودم.

هوا هنوز بسیار قوی بود و ترمالهایی قوی داشت، در کمتر از 20 دقیقه به ارتفاعی بین 700 تا 800 متر رسیدم و با پیشنهاد دوستان روی سایت که از دیدن این منظره به وجد آمده بودند، مسیر پرواز با برای عبور از مینودشت تنظیم کرده و از سایت چراغ تپه به سمت جاده کمربندی و پلیس راه رفتم، هنگامی که بالای پلیس راه مینودشت رسیدم هنوز ارتفاع بسیار خوبی داشتم و شرایط نیز هنوز قوی بود، لذا به سمت سایت دانشگاه آزاد مینودشت رفتم، در این حین متوجه شدم یکی از دوستان مشهدی نیز پشت سر من تیک آف نموده بود ولی در ابتدای مسیر جاده جنگلی در محلی مناسب نشسته است، ارتفاعات دانشگاه را نیز به سمت سایت 90درجه ترک کردم و با اعلام شدید شدن باد توسط دوستان، گوشهای بال را گرفته و برای فرود در محل لند سایت 90 درجه نشستم.

این پرواز که بیش از 1 ساعت بطول انجامید، اولین پرواز مسافتی در این شهر بود که تمام شهر را که در دشت قرار داشت عبور نمودم و امیدوارم موجب ترغیب دیگر دوستان برای طی مسافت در این سایتها شود. چرا که اغلب خلبانان ایران از پروازهای چراغ تپه، فقط پروازهای ایام عید را به خاطر دارند که صرفا تعدادی از خلبانان برجسته جشنواره ها توانسته اند ارتفاع بگیرند و پرواز مناسبی انجام دهند، و این امر موجب ترغیب بیشتر خلبانان محلی و میهمان برای حضور در این سایت خواهد بود.

با آرزوی موفقیت برای همه خلبانان
محمد قره جانلو

منبع: www.pilots.ir





نوع مطلب : اخبار پرواز، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 11:01 ب.ظ
Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anyplace, when i read this paragraph i thought
i could also make comment due to this sensible piece
of writing.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :