تبلیغات
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ---- - نظارت بر فعالیت پرنده های فوق سبك
 
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ----
آموزش و اطلاع رسانی پرواز با پاراگلایدر - پاراموتور و برگزاری جشنواره ها و مسابقات کشوری و بین المللی در مینودشت استان گلستان
درباره وبلاگ


آموزش و اطلاع رسانی پرواز در مینودشت و انجام فستیوال و جشنواره ها و مسابقات بین المللی و سراسری پاراگلایدر در مینودشت
مرجعی کامل از اخبار - اطلاعات و مقالات روز پاراگلایدر و پاراموتور

مدیر وبلاگ : محمد قره جانلو

با سلام حضور تمامی اعضاء محترم

پس از تصویب آئبن نامه هیئت محترم وزیران شهریور 1386 که با صحبتهایی از سوی محافل مختلف همراه بود و بعضا شنیده می شد، آئین نامه بر قانون ارجحیت ندارد، لیکن بنده بارها و بارها در قوانین جمهوری اسلامی مبحث مربوط به ورزشهای هوایی یا پاراگلایدر و یا هر مطلبی که مرتبط با این رشته باشد را جستجو نمودم ولی هیچ جای قانون مطلبی ندیدم که مرتبط کننده پرواز و حتی ورزش هوایی پاراگلایدر و امثال آن با سازمانی جز هواپیمایی باشد، و ضمنا باید به عزیزانی که FAI را فدراسیون ورزشهای هوایی می نامند یاد آوری کنم، کلمه فدراسیون هیچ گاه ورزشی بودن آن مجموعه را تضمین نمی کند و همانطور که حتما میدانید از کلمه فدراسیون حتی در نام برخی کشورها همچون فدراسیون روسیه نیز استفاده می شود، که حتما بدین معنی نیست که روسیه یک مجموعه کشورها یا ایالات ورزشی است...!!!
البته باید یاد آور شوم، همه عزیزانی که با FAI آشنایی دارند به خوبی میدانند قوانین FAI فراگیر بوده (در بر گیرنده تمامی رشته های هوانوردیست) و بر قوانین کشورها ارجحیت ندارد و بعنوان مثال کشور آلمان عضو FAI است ولی بدلیل مغایرت انجام آکروباسی با قوانین آلمان، انجام آکرو بدلیل عضویت این کشور در FAI آزاد نگردید و همچنان ممنوع است.
همانطور که میدانید، رشته های FAI بسیار متعدد و زیادندهمچون (بالن - هواپیمای تک موتوره-آکروباسی-کایت- کایت موتوردار و...) و در کشور ما نیز نماینده FAI بایستی مجموعه ای باشد که بتواند تمامی این رشته ها را دربر بگیرد و شایستگی اجراء آنرا بر اساس قانون جمهوری اسلامی داشته باشد. لیکن اینکه مجموعه ای که نماینده FAI می شود، فقط بتواند بر پاراگلایدر و نهایتا پاراشوت نظارت و اعمال نظر نماید و دیگر رشته ها بلاتکلیف بمانند و این مجموعه نتواند طبق قوانین ایران، در خصوص دیگر رشته ها اعمال نظر کند، به نظر منطقی نباشد و بهتر است بر اساس قوانین ایران، مجموعه ای که جایگاه قانونی تمامی رشته ها را داراست، بعنوان نماینده FAI فعالیت نماید و همچون سالهای پیش از 1368 کلیه فعالیتها را تحت نظر داشته باشد.

چند روز پیش نیز پس از مدتها کشمکش در دادگاه ها و آوردن مستندات مختلف از هر دو طرف (هواپیمایی کشوری و انجمن ورزشهای هوایی تربیت بدنی) نامه ای از سوی دادستانی به پلیس داده شد تا ضمن توقیف عملیات پروازی انجمن ورزشهای هوایی تربیت بدنی، از فعالیت موسسات و باشگاههایی که به واسطه این انجمن فعالیت می نمایند نیز جلوگیری گردد که متن اطلاعیه فوق را نیز می توانید در سایت اوج ایر مطالعه فرمائید.
WWW.OWJAIR.COM

به امید سلامتی و موفقیت خلبانان عزیز ایران و سامان یافتن مجدد این رشته ها همچون سالهای پیش از 1368 در ایران و حضور مجدد نام ایران در لیست کشورهای فعال در زمینه هوانوردی فوق سبک و ورزشهای هوایی جهان در سایت FAI که بنده طی 4سال گذشته عضو این سایت بوده و طی مراجعات مکرر نام کشور عزیزمان را بدلیل عدم پرداخت حق عضویت در لیست کشورهای غیر فعال می بینم.
چه بسا باشند خلبانان بسیاری در جهان که نام ایران را غیر فعال ببینند و به همین دلیل گزینه انتخابی خود برای سفر و استفاده از سایتهای پروازی ایران تغییر دهند و به کشورهای همسایه ما همچون ترکیه بروند که بسیاری از ما شاهد بوده ایم که هزاران توریست ورزشی را در سال پذیراست ولی سهم ایران کجاست...!!!؟؟

امیدوارم پس از تعیین تکلیف نهایی، چه انجمن ورزشهای هوایی و یا سازمان هواپیمایی کشوری، هر یک ساز و کار این رشته ها را بر دست گیرند، در راستای رشد ایران عزیز، فعالتر از پیش بکوشند تا موجب اعتلای نام کشورمان در منطقه باشیم و با سربلندی نام پاراگلایدر ایران را همچون ماهواره امید بر بلندای خاورمیانه و منطقه بدرخشانیم.

محمد قره جانلو

www.pilots.ir





نوع مطلب : اخبار پرواز، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 22 اردیبهشت 1396 07:23 ق.ظ
I like the valuable info you provide in your articles.
I'll bookmark your weblog and check again here frequently.
I am quite certain I'll learn a lot of new stuff right here!

Best of luck for the next!
سه شنبه 16 دی 1393 02:23 ب.ظ
سلام جناب قرجانلوبنظر شما آیا میشود تربیت ورزشکاران پاراگلایدر بر عهده سازمانی باشد که فقط اسم و رسم دارد مانند هواپیمایی و تخصص بر پاراگلایدر در آن رویت نمیشود و تازه چگونه میتوان خلبانانی را که بصورت ناقص در سازمانی غیر تخصصی آموزش دیده اندبرای بحث قهرمانی آن رشته برگزید من نمیگویم که انجمن ورزشهای هوایی 100درصد متخصص پاراگلایدر است اما با دیدن اکثر خلبانان و مربیانی که در شهر خود من با یکی دو سال سابقه پرواز با پشتوانه هواپیمایی اقدام به آموزش میکنند به جرات میگویم که هواپیمایی نه که تخصصی کار نمیکند بلکه در حال خیانت به جامعه پاراگلایدر است مثلا آقای استاد.....که خود را وصل به هواپیمایی میداند مجوز آموزش به مربیانی داده که فرق بین سرعت هوایی و زمینی را نمیفهمند این یک توهین نیست بلکه واقعیتی تلخ است انجمن هم کوتاهی هایی در این قضایا دارد شک نکنید اما بهر حال در انجمن در کنار مربیان متخصصتر تازه مربیان ضعیف هم خواه نا خواه پیشرفت میکننددعوای هواپیمایی از سر لجبازی و زور است و حاضر به رها کردن این ورزش نیست
حق را بدون رعایت منافع خود بیان کنید حضرت علی
محمد قره جانلودوست عزیز، بنده بارها و بارها گفته ام و بازهم تکرار میکنم دلیل و منطق خودم رو، "مطابق قانون سازمان هواپیمایی مانند سازمان راهنمایی و رانندگی وظیفه ی آموزش اولیه پرواز/رانندگی به افراد را بعهده دارند، اما تربیت ورزشکاران (موتورسواران/رانندگان رالی /خلبانان پاراگلایدر و...) برای مقاصد ورزشی و حرفه ای قطعا بعهده سازمان ورزش و فدراسیونهای مربوطه می باشد".
خواهشمندم خلط مبحث نشود و جمله و منطق حقیر بسیار واضح و روشن است.
حال اینکه انجمن ورزشهای هوایی با لجاجت بر سر موضع غیر حقوقی خود سعی دارد مالکیت عرصه های هوانوردی فوق سبک (پاراگلایدر -پاراموتور-کایت-کایت موتوردار-بیس جامپ-پاراشوت و...) را از آن خود کند موضوع بحث این حقیر نیز می باشد که قطعا با پافشاری بر این اصل هیچ انجمن یا فدراسیونی نخواهد توانست به موفقیت دست یابد، و راه حل موضوع را بنده در کوتاه آمدن انجمن و گرفتن مجوزهای قانونی برای مقوله های آموزش ورزشی و.. از سازمان هواپیمایی می دانم.
حق را بگویید اگرچه به زیان شما باشد. حضرت علی (ع)
شنبه 1 فروردین 1388 02:04 ب.ظ
با سلام خدمت دوست عزیز جناب قره جانلو
خسته نباشی مربی
ضمن ابراز تشکر مجدد از باب تماس تلفنی و متن جوابیه شما که نشان از صداقت و درست کرداری داشت و با عنایت به اولویت مسئولیت سنگین این روزهای شما در برگذاری با شکوه تر چهارمین جشنواره پاراگلایدر کشور ، اجازه میخواهم که ادامه این دیالوگ را به فراغتی دیگر در آینده نزدیک بسپاریم .
نکات مهمی در متن شما وجود داشت که نیاز به موشکافی و تحلیل بیشتری را ایجاب میکند .
موید باشید - جدی
محمد قره جانلوسلام دوست عزیز جناب جدی
همانطور که فرمودید، بنده این روزها شدیدا درگیر امور مربوط به چهارمین جشنواره و مسابقات پاراگلایدر کشور در مینودشت هستم، و آمادگی دارم پس از پایان این فرصت، در این خصوص به تبادل نظر و مذاکره و یافتن یک توافق نظر بپردازیم.
با تشکر: قره جانلو
جمعه 30 اسفند 1387 12:25 ق.ظ
با سلام
جناب قره جانلو استدلال جنابعالی در این نوشتار واقعا بنده را متعجب کرد و متاسفانه نمیدانم به چه عنوان ماهیت ورزشی بودن پاراگلایدر از دید شما مغفول مانده . آیا قبول دارید که ادامه استدلال شما به آنجا میرسد که باید متولی ورزش قایقرانی را سازمان بنادر و کشتیرانی و متولی ورزش تیراندازی را مثلا نیروی زمینی ارتش بدانیم ؟ آیا باید متولی ورزش اتومبیلرانی را پلیس راهنمایی و رانندگی بدانیم ؟ با هوش و درایتی که از شما شما سراغ دارم متعجبم که دفاع از متولی گری هواپیمایی کشوری چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟ FAI به پاراگلایدر ، بالن ، کایت و ... از دید یک فعالیت ورزشی می نگرد . حتی اگر در برخی از کشورها بدلایلی قسمتی از قوانین FAI نادیده گرفته می شود ولی در آنجا متولی مع الفارق برای یک ورزش نمی تراشند. شما و ما و بقیه فعالین در عرصه ورزش های هوایی در درجه اول خود را ورزشکار می دانیم .
امیدوارم با توجه و تفکر بیشتر علاقمندان به مطالبتان را به سمت صحیح سوق دهید .
با تشکر
محمد قره جانلوسلام دوست عزیز جناب جدی
با توجه به آنچه شما فرمودید، بنده نیز چند سئوال را مطرح می نمایم که لازم است، شما و یا مسئولین ورزشی بدان پاسخ گویند تا برای همه آشکار شود که ما مخالف ورزشی بودن رشته ها و متولی بودن تربیت بدنی نیستیم، بنده صرفا آنچه را که در مطالعاتم در خصوص این رشته در قوانین جمهوری اسلامی داشتم، ذکر نمودم. لذا با طرح این سئوال، شما نیز مقصود را خواهید دانست.
- درست است که شما فرمودید قایق رانی و اتومبیل رانی و غیره متولی ورزشی دارند، ولی آیا در ایران اسلامی، برای راندن اتومبیل، تربیت بدنی گواهینامه میدهد یا راهنمایی و رانندگی..!؟
مقصود بنده نیز از طرح مطالب فوق همین است، تایید صلاحیت افراد و آموزش آنان بعهده سازمانی دیگر است و صرفا تربیت آنان برای مقاصد قهرمانی وو میادین ورزشی بعهده تربیت بدنیست.
پس بجای اینکه هر نوشته ای را به نقد بگیریم، بهتر است به ژرفای مطالب دقت نموده و بدانیم، تربیت بدنی بعنوان سیاست گذار ورزش کشور، حق دارد این رشته را که بزودی المپیکی خواهد بود، حفظ و تربیت ورزشکاران را انجام دهد، ولی آنچه در آئین نامه فوق سبک کشور نیز مطرح شده، تعیین ضوابط مربوط به آموزش و سیلابس های آموزشی است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری که مانند سازمان بنادر و کشتیرانی و راهنمایی و رانندگی و غیره ارائه دهنده آموزش و گواهینامه ها و همچنین ناظر بر فضای محدوده فعالیت خود هستند، پس سازمان هواپیمایی کشوری نیز باید گواهینامه ها و صلاحیت ها را تایید نموده و بر فضای آسمان کشور نظارت داشته باشد.
حال اینکه این نظارت و عملکرد به چه نحوی با سازمان تربیت بدنی به اشتراک گذاشته شود، بعهده مسئولین وقت است.
با تشکر از حسن دقت شما
قره جانلو
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :