تبلیغات
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ---- - جزئیات حادثه برخورد دو پاراگلایدر در سایت پروازی رامیان
 
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ----
آموزش و اطلاع رسانی پرواز با پاراگلایدر - پاراموتور و برگزاری جشنواره ها و مسابقات کشوری و بین المللی در مینودشت استان گلستان
درباره وبلاگ


آموزش و اطلاع رسانی پرواز در مینودشت و انجام فستیوال و جشنواره ها و مسابقات بین المللی و سراسری پاراگلایدر در مینودشت
مرجعی کامل از اخبار - اطلاعات و مقالات روز پاراگلایدر و پاراموتور

مدیر وبلاگ : محمد قره جانلو

سایت رامیان

چندی پیش در یك روز جمعه گرم و چند روز پس از برگزاری موفق همایش 13 آبان در مینودشت ، همگی در سایت رامیات گرد هم آمدیم تا یكروز پروازی خوب دیگر را تجربه كنیم. حاضرین خلبانان  باشگاه  آسمان مینودشت - باشگاه اوج گرگان و هیئت ورزشهای هوایی مینودشت بودند.  در ابتدای امر  كیوان سركاری از باشگاه اوج گرگان با بال آریال ویندتك پرواز نمود كه بدلیل ضعیف بودن شرایط نتوانست مدت زیادی در دیواره كار كند و به سمت محل لند حركت نمود. پس از وی بابك بشارتلو از اعضاء هیئت ورزشهای هوایی مینودشت اقدام به تیك آف و پرواز در دیواره سایت نمود كه باعث توجه حاضرین و اقدام به تیك آف بقیه شد. در این میان اعضاء باشگاه آسمان مینودشت نیز یكی پس از دیگری اقدام به پرواز نمودند. بنده هم در همان ابتدا و در اوج توان ترمالها با بال ویندتك پرواز نمودم كه البته خالی از نكته نیز نماند و با یك تاك50%  و عكس العمل سریع ولی امن بال به پرواز ادامه دادم ، در حین پرواز در دیواره سایت متوجه عدم رعایت برخی از خلبانان نسبت به قوانین پرواز در دیواره و حق تقدم اطرافیان شدم كه بارها بوسیله بیسیم نسبت به رعایت این اصول هشدار نموده و مربیان را نیز از این امر مطلع نمودم و سپس به بالای سایت برگشته و اقدام به فرود در محل بلند شدن نمودم و در كنار دیگر مربی حاضر جناب آقای احمدی مربی و سرپرست هیئت ورزشهای هوایی مینودشت نسبت به رعایت این اصول یادآوری نموده و سعی در اطلاع رسانی بهتر داشتم. هم زمان دیگر خلبانان نیز اقدام به تاپ لند نمودند و فقط آقایان اكبر محمدی فر و حسین عرب نژاد از اعضاء هیئت ورزشهای هوایی مینودشت در روی سایت در حال پرواز بودند.

 در حالی كه همگی از یكروز پروازی موفق و زیبا لذت می بردند. ناگهان متوجه چرخش و نزدیك شدن اكبر محمدی فر بسوی سایت شدیم كه همزمان شد با حركت آقای عرب به سمت جلو و راست دیواره،  كه در یك لحظه  خیلی سریع اكبر محمدی فر به سرعت در مسیر پشت به باد  و رو به دیواره وارد بال خلبان مقابل شد و بال خلبان فوق را بكلی جمع نموده و بهمراه خود بسوی دیواره كشاند و ارتفاع 50 متری خود را در كمتر از چند ثانیه و با سرعت زیاد از دست داده و ابتدا آقای عرب كه پایینتر قرار داشت به زمین برخورد نموده و محمدی فر كه بال وی سالم مانده بود بدون صدمه جدی به زمین نشست.

هم زمان چند نفر بسوی عرب حركت نمودند و در لحظه ای كه بالای سر وی رسیدم در عین ناباوری با یك جسم بی حركت و فاقد تنفس روبرو شدم و پس از گرفتن نبض وی متوجه وجود علائم حیاتی در وی شده و پس باز نمودن مسیر تنفس به اورژانس  اطلاع داده شد تا به محل حادثه آمده و اقدامات لازم صورت پذیرد. در این میان به بررسیهای اولیه متوجه شكستگی در بازوی راست – شكستگی ترقوه راست و در آمدن كتف و شكستگی كتف شدیم كه از شدت ناله حادثه دیده می شد شدت جراحات را درك نمود.

نكته قابل توجه در این سانحه اصرار مربیان و افراد حاضر در سایت به رعایت قوانین و عدم رعایت اصول اولیه پرواز دیواره از سوی خلبانان است كه نیاز به اطلاع رسانی هرچه بیشتر در این زمینه و اجرای كلاسهای تئوری بیشتر را نمایان می سازد. حال اینكه همه روزه شاهد برگزاری فستیوالهای متعدد در دنیا هستیم كه بیش از 100 خلبان در یك فضای كوچك و حتی در یك ترمال اقدام به پرواز و چرخش می نمایند ولی هیچیك از حریم پروازی خود خارج نشده و براحتی در كنار یكدیگر اقدام به پرواز می نمایند.

باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت با آرزوی بهبودی برای این دوست عزیز و آرزوی سلامت برای تمامی خلبانان عزیز كشورمان، از مربیان و صاحب نظران این رشته تقاضا دارد با بررسی حوادث و سوانح برای هنرجویان و آشنایی آنان با اصول ترافیك هوایی در دوره های آموزشی ، موجبات بهتر شدن وضعیت و روش پرواز خلبانان كشورمان را فراهم سازند.

با آرزوی سلامت: محمد قره جانلو

باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت





نوع مطلب : بررسی سوانح پروازی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

جمعه 3 شهریور 1396 05:26 ب.ظ
My brother recommended I might like this blog. He was totally right.
This post truly made my day. You can not believe just how much time I had spent for this info!
Thanks!
سه شنبه 17 مرداد 1396 10:06 ق.ظ
I wanted to thank you for this wonderful read!! I certainly
enjoyed every little bit of it. I have you bookmarked to check out new things you post…
یکشنبه 4 تیر 1396 09:29 ب.ظ
بسیار core از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین در آغاز آیا نه کار بسیار خوب
با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر پاراگراف شما قادر به من مؤمن متاسفانه فقط برای
بسیار در حالی که کوتاه. من با این
حال کردم مشکل خود را با فراز در منطق و
یک ممکن است را سادگی به کمک پر همه کسانی معافیت.
که شما که می توانید انجام من خواهد
بدون شک بود مجذوب.
چهارشنبه 3 بهمن 1386 06:01 ق.ظ
ba salam
siteton vaghean site kheili aliei hast va khobam update mishe
ba arezoye parvazhaye aroom va bi khatar baraye tamam jameeye varzeshe paraglider
چهارشنبه 30 آبان 1386 10:11 ق.ظ
با سلام خدمت جناب استاد معطری و تشكر از توجه جنابعالی.
امیدوارم با تلاش و توجه بیشتر جنابعالی و دیگر مربیان شاهد بهبود نحوه عملكرد خلبانان و پرواز بهتر از آنان باشیم.
یکشنبه 27 آبان 1386 09:11 ق.ظ
امیدوارم دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم و مربیان همت بیشتری در تفهیم قوانین و همینطور مجبور كردن خلبانان خاطی به رعایت آنها از بروز اینگونه حوادث جلوگیری كنند .
برای آقای عرب هم آرزوی سلمتی هر چه زودتر را دارم .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :