تبلیغات
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ---- - حادثه صالح افتخاری-رامیان20/4/89
 
----- باشگاه هوانوردی آسمان مینودشت ---- پاراگلایدر - پاراموتور ----
آموزش و اطلاع رسانی پرواز با پاراگلایدر - پاراموتور و برگزاری جشنواره ها و مسابقات کشوری و بین المللی در مینودشت استان گلستان
درباره وبلاگ


آموزش و اطلاع رسانی پرواز در مینودشت و انجام فستیوال و جشنواره ها و مسابقات بین المللی و سراسری پاراگلایدر در مینودشت
مرجعی کامل از اخبار - اطلاعات و مقالات روز پاراگلایدر و پاراموتور

مدیر وبلاگ : محمد قره جانلو

وقتی درخت مامور نجات خلبان می شود!

مطلع شدم روز گذشته هنگامی که تعدادی از خلبانان اصفهانی و دیگر شهرستانها بهمراه مربی خود آقای اثنی عشری در سایت رامیان مشغول پرواز و تمرین مانورهای مختلف پروازی بودند، یکی از این خلبانان به نام صالح افتخاری اقدام به اجرای مانور ست می نماید که به گفته حاضرین و اطلاعات حاصله، نامبرده پس از ورود به مانور، نتوانست خود را در این مانور حفظ نموده و به محض خروج به دلیل عدم کنترل صحیح وارد جرخش گود (اسپیرال دایو) می شود و از آنجایی که به گفته دوستان وی،ایشان تغذیه مناسبی نیز نداشته، این امر منجر به کم شدن فشار خون و بر اثر فشار جی وارده کنترل خود را در پرواز از دست می دهد و با همان حالت، با چرخشهایی سریع و افت ارتفاعی بسیار بالا زمین را نشانه می رود!

از آنجا که در این حالت جز خدا کسی نمی تواند به داد خلبان برسد و از مربی نیز حتی اگر خدای پرواز باشد کاری ساخته نیست! در این لحضه نامبرده به زمین نزدیک شده و اینجاست که خدا به داد وی رسیده و درختی را مامور زنده نگه داشتن وی می کند و ایشان را با چند شکستگی از ناحیه پا راهی بیمارستان شهید مطهری گنبد می کند.

طبق اطلاعات حاصله حال عمومی نامبرده خوب است و تا دو روز دیگر امکان انتقال وی به شهرستان خود می باشد.

و اما باز هم یادآوری به شما دوستان خلبان...!!

همیشه در انتخاب شرایط خود برای اجرای مانورهای آکروباسی دقت فرموده و حداقل سعی کنیم از فوت دوستانمان که همگی در سایتها شاهد بوده ایم بر اثر کمی بی احتیاطی در انتخاب زمان مناسب اجرای مانور یا میزان اجرای آن جان خود را از دست داده اند درس بگیریم و جان خود را به خطر نیاندازیم..!

چه بسا امروز می توانست روزی غمبار برای خانواده این دوست عزیز بوده و خلبانان عزیز کشورمان را در ماتم از دست دادن یک دوست و همپروای داغدار نماید!

البته قطعا همگی خلبانان عزیزمان خدا را شکر گزار هستند که این حادثه برای این دوست عزیزمان با طول عمر و سلامتی به پایان رسیده و برای ایشان موفقیت در امور و سلامتی هرچه سریعتر را خواهانیم.

 

محمد قره جانلو





نوع مطلب : بررسی سوانح پروازی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 4 شهریور 1396 01:17 ب.ظ
Hi mates, good paragraph and good urging commented at this place, I am
in fact enjoying by these.
سه شنبه 17 مرداد 1396 09:33 ق.ظ
Hi, i think that i saw you visited my web site so i came to “return the favor”.I am attempting to
find things to improve my web site!I suppose its ok to use
a few of your ideas!!
یکشنبه 3 مرداد 1389 02:38 ب.ظ
با سلام
تصحیح جدید کتاب اسرار الناف و فالنامه جهت جواب به برخی ابهامات
در زمینه مشکلات گفتاری و کرداری برخی از روان پریشان کامنت گذار زرشک نما و زرت زاده همراه با کلاسهای فوق برنامه و یک عدد لوح فشرده حاوی مطالبی شامل :
غلبه به سندروم عدم هضم حرف های منطقی (بدون بیحسی)
چگونه مناقشات ذهنی خود را بیان کنیم بدون اینکه خود را خیس کنیم به همراه نمایش اسلاید
کلاس تفاوتهای نظر انتقاد یا پیشنهاد با حضور جمعی از قزوینیهای مقیم مرکز درکریم آباد سفلا
کلاسهای ریکاوری و عدم گم کردن کنترل شخصیت و از دست دادن هویت به صورت کارگاه و گروه های پشتیبان
رژیم درمانی وآموزش عدم استفاده از مکمل های غذایی هضم شده
کلاسهای شبیه سازی اظهار نظر یک مرد به صورت کامپیوتری و آفلاین همراه با تمرینات تنفسی
یوگا و تقویت باورهای ذهنی
کلاسها بصورت حضوری و سرپایی جهت بیماران غیر حضوری میباشد و بصورت رایگان
است و برای کلاسهای فوق برنامه مبلغی بعنوان حق توحش گرفته و خرج خودشان خواهد شد
شنبه 2 مرداد 1389 09:43 ب.ظ
با سلام خدمت آقای قره جانلو عزیزم
اینو نوشتم برای کسی که زرشک حمل میکنه
حالا که میبینم اونقدر شعور نداری که نمیتونی یه حادثه رو درک کنی
و صرفا دنبال حاشیه میگردی و میدونم دنبال تفرقه اندازی هستی برات
فالی از اسرار الناف میگیرم شاید موثر افتد
ای صاحب فال تو را گویم فرق نیست کاه و زعفران
تورا در همیان = بکوش تا علف بارت است سیر بخوری
که از گشنگی نظرت همین است که نوشتی =هیزم بسیار بردی
و خدمت آسیابان همی کنی و نفس کش طلبی در بیابان= در این وادی
وب بسیارند نوشته های سبز= چون نظرات سبز خواندی نباشی
بیمزد ومنت = پس کوتاه کن عار عارت را = مزدت را علف دهم به ترازو
و منتت را به نسیه گذارم در پیش دباغ باشد =همی بارت که ماست باشد که دوغ
کنی تا بفهمی تو کی لرزانی
سه شنبه 29 تیر 1389 06:38 ب.ظ
با سلام خدمت آقای قره جانلو عزیز و آقای مختاری
چند شب پیش از تلویزیون کانال 4 فیلمی
مستندی از کویر کرمان به نمایش گذاشته شد
که در آن شاهد پرواز پاراموتور بودم که بصورت تندم
اجرا شد درست است که چند تیک آف ناموفق داشت که آن هم شاید بعلت
نامجرب نبودن فیلمبردار در همراهی با لیدر پرواز بود میخواستم
ببینم آیا میتوانید شما و سایر دوستانتان در کانال آموزش نحوه
آموزش پرواز با آنرا آموزش دهید آیا باید برنامه ریزی از طرف
شما باشد یا مسئولین صدا و سیما ..در ضمن آقای مختاری را
بسیار سلام برسانید
محمد قره جانلوسلام دوست عزیز
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با جناب مختاری یا دفتر مجموعه آسمان به شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
با تشکر
محمدقره جانلو
شنبه 26 تیر 1389 10:21 ب.ظ
in nazar ro baraye dustemun clement minevisam. lotfan deghat konid farde hadese dide ke saleh bae man khaharesham va matlabe aaye ghara janlu ham be nazaram moshkeli nadasht ke be mzaghemun khosh nayad hamun toriham ke mbinid nazare ghablim neshun mide. be alave fekr nemikonam morabiye parvaziy un nazar ro gozashte bashe duste aziz.chonmorabihayi ke man mshnasam na inghadar bikaran na inghadar bi molaheze. be alav dar sisteme ma morab vazifeye tahiye ghazaro nadare va nemidunam ki kja abdugh khiyar khorde bbude.... lotfan kami bozorg shidva ghabl az kament gozashtan huntori ke khodetun goftid taamol konid.
شنبه 26 تیر 1389 03:00 ب.ظ
با سلام
متاسفم برای این دوست عزیز که به جای یک نقد سازنده
رینگ بوکس راانتخاب کرده اند . .بهتر نبود
قبل از گذاشتن کامنت کمی تامل کرده تا یک نظر عاری
از هر گونه غرض ورزی ارایه شود. معمولا بعد از هر حادثه
برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه نقدهایی مطرح میشود که ممکن
است به مذاق حادثه دیده خوش نیاید البته باید این نقدها منصفانه و بدور از
نکوهش شخصیت طرف مقابل مطرح شود . در ضمن بهتر است مربی پروازی که
این کامنت را گذاشته به جای دادن درس پرواز به آقای قره جانلو به
فکر تهیه غذای مناسب در طی اردوهای پروازی باشد آخه آبدوغ خیار
هم شد غذا جناب اقای .........
با تشکر
چهارشنبه 23 تیر 1389 09:45 ب.ظ
صالح گفت : خستگی پنج روز سفر و کم خوابی و تغذیه نا مناسب و در عین حال بی احتیاطی باعث شد به جای اینکه مثل همیشه ارتفاع رو چک کنم با دست کمکی رو لمس کنم و مراحل ورود و خروج به ست رو در ذهن مرور کنم با خودم بگم ارتفاع خوبه... و وارد ست بشم وفکر میکنم فشارم افتاد یا فشار جی باعث شد حتی نتونم برک مخالف رو بگیر و احتمالا بی هوش شدم چون برخورد به درختها رو یادم نیست.
محمد قره جانلوسلام خانم افتخاری
امیدوارم برادرتان بزودی سلامتی مجدد را بدست آورده و بتوانند مجدد به پرواز برگردند، فقط خدا میداند پس از شنیدن حادثه چقدر متاثر شده ولی خدا رو شکر می کردم که ایشان سلامت اند.
امیدوارم همواره شما و برادرتان و دیگر هم پروازیهایتان موفق و پیروز باشید.

محمد قره جانلو
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :